Wednesday, July 20, 2011

Im Adel....im not a terrorist

Ada sorang mamat Yemen kat lab gua,working station dia sebelah working station gua,kira jiran lah. Selalu kalau gua tak datang lab sehari,esok dia tanya gua,mana gua pergi. Cara komunikasi gua dengan dia macam ayam dengan itik,sebabnya kadang-kadang gua tak paham bila dia cakap arab dengan gua,dan adel ni tak paham sangat kalau gua cakap bahasa penjajah dengan accent east london.Selalu gua kalau tengok muka adel ni mcm ayam berak kapur,dengan jambang tak bercukur,mata macam po kungfu panda,gua ajak dia pergi refreshment minum kopi sambil pekena rokok sebatang dua. Pendek kata,gua kena selalu tengok-tengokan si adel ni takut-takut dia buat perkara gila dalam lab .Pernah haritu si adel ni wrap blue cap bottle dengan plastik macam nak buat bomb.....gua tanya dia apasal dia buat begitu,katanya tak nak bagi cahaya masuk,walhal dekat lab tu reagent bottle/amber bottle melambak-lambak....Paling latest si adel ni sedut chemical pakai pipet guna mulut dia,gua stunned!!! gua tanya kenapa dia sedut macam nak hisap shisha.....dia kata dia tak jumpa sucker pipet.....BUNGKAM!!!!!. Baru gua tahu scientist Yemen ni kreatif orangnnya.....


4 comments:

Deddy Mizwar Aris said...

Hahahaha..kirim salam ea kt mamat Yemen tu... creative sgt!

faqhrule said...

hahaha ni yang lu up status fb tadi kan

Qistina Qibtiya said...

tajuk xley bla,i'm not a terrorist loL..

mesti ambek gmbr curik..haha

xmegoox said...

ded:dia ni sempoi gila.......g lab selipar je........

faqrule:ya betol......kagum gua beb...kagum....

cik ehem:errrr sy suke curi2......kali ni curi pandang sambil curi ketip....=p