Sunday, March 27, 2011

Buat Mesjid orang kata

Kebelakangan ini,ramai yang mengajukan soalan perihal kahwin dengan gua.Gua tak reti nak balas,selalunya gua senyum je walaupon senyum kelat. Maklumlah masa uncle-uncle gua umur tara-tara gua ni dulu anak dah tiga pat orang. Gua bukan xmahu kahwen, kalau gua tahu dulu bagaimana syiok nya kahwen,lepas UPSR gua nak kahwen. Tapi yalah,gua masih belum lagi sampai masa agaknya...keinginan tu ada....tp belum jatuh PERLU gua rasa. Alah macam ni...lu andaikan hidup single ni mcm naik moto....hidup berumah tangga ni naik kereta. Masa lu naik moto dulu,lu ader gak pasang angan nak beli kereta kan,tapi bila lu pikir pendapatan,kemampuan,serta kebolehan...lu akan kata "tak per lah,nanti tunggu stabil dulu baru beli kereta". Tapi bila lu dah up gaji sikit,mampu,dan boleh pasti lu akan beli kereta bukan....macam tu juga pada gua...keinginan untuk kahwin tu ada...tapi buat masa ini dan ketika ini belum lagi lah agaknya...gua belum mampu...yelah kemampuan tu bukan diukur dari segi wang ringgit sahaja berader...kemampuan tu skopnya besar..tanggungjawab....ilmu...kesabaran...dan lain-lain....nak beli kereta pon paling-paling tidak lu kena tahu selok belok kereta....tak gitu?







p/s: Kalau single tu moto,berkahwin tu kereta, kalau bercucu-cicit tu agaknya MPV maupon BUS gua syak

0 comments: